Pagina's

donderdag 1 maart 2012

diy chocolade masker

Een maskertje verzorgt en reinigt je huid. Na een drukke stressvolle dag, kan het ook heerlijk zijn om s'avonds op de bank te liggen met een maskertje op. Ik hou er van! En welk meisje houdt nou niet van chocola? Daarom een recept voor een lekker chocolademasker.


Over chocolademaskers zijn de meningen verdeelt. De een zegt juist dat cacou de porieën dicht slipt en de ander zegt dat het juist wel heel goed werkt. Mijn mening is, dat het bij iedereen verschillend is. Bij mij werkt het wel weer ontzettend goed. Ik denk dus dat je met een chocolademasker het zelf moet proberen, om  er achter te komen of het wel of niet werkt.


Benodigheden:
*2 eetlepels havermout
*1 eetlepel gesmolten honing
*2 eetlepels cacoupoeder
*1 eetlepel yoghurt
*halve tomaat

Doe de cacaopoeder en de honing in een bakje. Doe vervolgens de yoghurt, halve tomaat en de havermout in de blender. Blend het goed tot dat alle grote stukjes verdwenen zijn. Nu kun je het blendmixje door de mix in het bakje roeren. Je ziet dat het een stevig papje wordt. Dat komt door de cacoupoeder.

Veel zullen zich nu afvragen, waarom doe je  in godsnaam tomaat door een chocolademasker. Tomaat werkt zeer verzachtend voor de gevoelige en acne huid. Als jou huid altijd rood is en opgezwollen, kan tomaat een goed middel zijn om te helpen. Door het te mengen door dit masker, heeft het zijn werking.

Door de cacoupoeder krijgt het masker een echte chocolade kleur. En het lekkerste nog wel, het ruikt ook helemaal naar chocolade.

Zelf vind ik het heel handig om het masker aan te brengen met een foundationkwast. Bijvoorbeeld de wereldbekende Hema foundationkwast. Je koopt ze voor een paar euro. Deze zijn volgemij ook verkrijgbaar bij drogisterijen. Ik vind ze zelf niet fijn voor foundation, maar voor het aanbrengen van maskertjes is het perfect.

Breng nu en dikke laag van je masker aan over je hele gezicht. Laat wel een randje om je ogen vrij, cacou in je ogen is niet echt prettig denk ik.

Laat het nu ongeveer een kwartiertje op je huid zitten. Ga ondertussen lekker met een rustgevend muziekje op je bed liggen. Ontspaaan! Verwijder na een kwartiertje het maskertje van je huid.

Bij mij werkt het masker goed, mijn huid ziet er minder droog uit en mijn poriën worden gereinigd. Ik zie er meteen weer een stuk frisser uit en mijn huid straalt weer!

Wat vinden jullie van een chocolademasker?

Geen opmerkingen: