Pagina's

maandag 7 mei 2012

Ik ga in bad en ik neem mee....

Iedereen is wel is toen aan een heerlijk ontspan avondje in de badkamer !En dan met name 'het bad' is hier de perfecte plaats voor! Ook ik houd ongeveer 1 keer in de twee weken zo'n avondje. Als ik bijvoorbeeld een enorme stressvolle en drukke week heb, vind ik het heerlijk om even een avondje uit te rusten. Hierbij mijn favoriete producten die ik niet kan missen in bad. Ik ga in bad en ik neem mee......





Ten eerste neem ik mijn pot badzout mee. Dit is een 300 gram pot van pure oil. Het zijn stukjes kristal olie die oplossen zodra het in warm water valt. Het is een natuurlijk product en laat je bad lekker schuimen. Zelf vind ik het potje waar het badzout in zit erg leuk gemaakt.



Als ik in bad zit wil ik ontspannen. Ook de verzorging van het gezicht valt hieronder. Daarom neem ik ook altijd een maskertje mee. Thuis hebben we een hele stapel van Garnier maskertjes. Ik heb een overgevoelige huid en normaal ben ik voor Garnier producten allergisch. Dit masker is anders, hier kan ik juist goed tegen. Het is het Garnier pure masker die zichzelf voor verwarmt. Het masker bevat zink, wat je poriën grondig reinigt.

Na afloop moet je natuurlijk al het schuim weer van je afspoelen. Ook mijn haren was ik meteen. Ik gebruik,  wat de meeste niet zullen verwachten, geen dure speciale shampoo. Ik vind het belangrijker dat je je haar goed verzorgd, buiten de shampoo. Denk bijvoorbeeld aan niet te veel stijlen, goede stijlingsproducten gebruiken. Ik heb uiteraard wel duurdere shampoos gebruikt, maar bij  mijn haar heeft het niet veel meer werking dan een fijne goedkope andrelon 2 in 1 shampoo.


Ook je lichaam moet natuurlijk nog even extra gewassen worden. In bad week je al wel helemaal schoon, maar ik vind het toch altijd nog wel even lekker om me nog even goed te wassen. Ik gebruik op dit moment de Dove go fresh douchegel. Het is een gel met een de geur van granaatappel en verbena citroen. Ik vind hem zelf niet echt fris, maar juist eerder zoet.Het scheelt dat ik een echte zoetefan ben, dus deze is voor mij helemaal geschikt!


Om mezelf te wassen gebruik ik altijd een douchepuff. Op dit moment geniet ik van de witte puff van dove. Een klein beetje douchegel op je hand, de puf er in en wassen maar, heerlijk!

Aan het einde van mijn douchebeurt gebruik ik nog een 1 minuutmasker van Andrelon. Ik kan wel zeggen dat dit echt een favoriet van mij is. Ik hou van dit masker! Je kunt hem elke dag gebruiken en je haren zijn meteen uit de klit na een keer gebruiken. Ook voelt je haar heel zacht en gaat het pluisend haar goed tegen. Dit is de Andrelon care and repair. Hij zorgt er voor het herstel van droog en beschadigd haar.


Dan moet je huid na het douchen natuurlijk ook goed verzorgd worden. Vaak als je lang in het water hebt geweekt is je huid na afloop uitgedroogd. Het is belangrijk dat er dus een voedende créme op wordt gesmeerd. Ik gebruik hiervoor nu Therme lomi lomi bodymelt. Een zachte bodybutter, die makkelijk in te smeren is. Hij ruikt best sterk naar kokos! Kokos is trouwens echt een aanrader voor meiden met een gevoelige huid, vaak werkt dit heel goed en krijg je van kokos geen allergische reacties. Ik vind Therme trouwens echt een heerlijk product voor boddybutters en douchegels.

Ook je handen moeten nog verzorgd worden. Masseer ze in met een handcréme. Ik gebruik de hand therapy van kruidvat eigenmerk. Deze hydrateerd en beschermd de huid. Deze créme kun je ook voor je nagels gebruiken. Zo worden je nagels exrta verstevigd.


Als je helemaal over de top wilt gaan, kun je daarna zelfs nog een voetenbadje doen. Als ik een voetenbadje doe, gebruik ik de bruistabletten van kneipp. Zoals kneipp zelf ook zegt dit bruistablet 'verkwikken, verfrissen en ontspannen vermoeide en overbelaste voeten.'  Vul een badje met water en gooi er een bruistablet bij en dan genieten!


Het is ook romantisch en gezellig als er een kaarsje brand in de badkamer. Pas hier wel erg mee op, waar je de kaars neerzet. Het blijft vuur, waarmee je voorzichtig om mee moet gaan. Dit is een kaars, die ik voor mijn verjaardag heb gekregen. Eerlijk gezegd weet ik niet meer van welk merk het is maar hij ruikt heerlijk naar vanille.

Als laatste kun je pas echt goed ontspannen met een grote stapel tijdschriften. Kom maar op met al die tijdschriften! Even niet meer aan school denken, maar heerlijk in een warm bubbelbad een tijdschriftje lezen, heerlijk leven toch?

Wat nemen jullie mee in bad?


www.woonshop.nl


Geen opmerkingen: